W zasadzie wszyscy chcemy dobrze
W zasadzie wszyscy chcemy dobrze. Nikt przecież nie zamierza robić źle. Najlepszym dowodem jest to, że kiedy nam nie wyjdzie, natychmiast przychodzi nam do głowy
W zasadzie wszyscy chcemy dobrze. Nikt przecież nie zamierza robić źle. Najlepszym dowodem jest to, że kiedy nam nie wyjdzie, natychmiast przychodzi nam do głowy
Starajmy się być ważni. dla samych siebie Działając na rzecz swojego rozwoju warto pamiętać o prawie siania i zbioru („The Law of Sowing and Reaping”).
Szkoła jest od uczenia. Ktoś doda- i wychowywania. No i dobrze. W końcu szkoła jest dlatego, że na świecie są dorośli, którzy wiedzą lepiej i
Zmiana na stanowisku ministra oświaty obudziło wiele nadziei i spowodowało potrzebę refleksji na temat niezbędnych zmian w polskiej edukacji. Kluczowe jest jak zawsze pytanie o
Dorośli kochają swoje dzieci. Kochają je pouczać, ustawiać na wzór swoich wyobrażeń i zmieniać, kiedy tylko próbują iść własną drogą. Dorośli dla swoich wychowanków chcą
Karol Darwin podsumowując swoje przemyślenia dotyczące rozwoju gatunków na Ziemi stwierdził nie bez powodu, że w długiej historii ludzkości przeżywali ci, którzy nauczyli się współpracować
Maria Montessori podsumowują swoją działalność pedagogiczną zauważyła, że: edukacja nie jest czymś, co robi nauczyciel, ale że jest to naturalny proces rozwijający się spontanicznie w
Świat całkowicie oderwał się od rzeczywistości, do której byliśmy przyzwyczajeni. Od dawna, obok rzeczywistości realnej, towarzyszy nam jej lustrzane odbicie. Dzieje się tak na skutek
Bill Drayton, twórca Ashoki, międzynarodowej organizacji, która wyszukuje i zrzesza osobowości wprowadzające innowacyjne, systemowe rozwiązania problemów społecznych powiedział przez laty, że w procesie niezbędnych zmian
Przygotowując się do zajęć w szkole czy na co dzień wychowując własne dzieci- zastanawiamy się często jakich metod użyć, jakie zaproponować działania, by naszych podopiecznych