
Rozważania o kształcie szkoły
Czy szkoła musi wyglądać tak, jak wygląda? Przecież dookoła mamy wiele przykładów odstępstw od tradycyjnej edukacji. Są osoby, które w ogóle nie pobierały klasycznej edukacji,
Czy szkoła musi wyglądać tak, jak wygląda? Przecież dookoła mamy wiele przykładów odstępstw od tradycyjnej edukacji. Są osoby, które w ogóle nie pobierały klasycznej edukacji,
Oczekiwana przez nauczycieli zmiana ich położenia, wymaga zwiększenia ich zaangażowania w rozwój edukacji. Szczęśliwie pojawia się coraz więcej przykładów potwierdzających, że nowych rozwiązań można szukać
Nowe technologie, a w jakimś sensie również coś, co można nazwać „nowe społeczeństwa” powodują, że coraz wyraźniej zmieniają się również priorytety współczesnej edukacji. Już nie
Świat w sposób coraz bardziej zdecydowany przekracza próg niezbędnego przejścia od społeczeństwa uprzemysłowionego do cyfrowego. Cywilizacji, w której rozum i wiedza człowieka systematycznie przejmują wiodącą
Ucznia, tak jak każdego człowieka należy traktować z szacunkiem. Wszyscy bowiem mamy godność i to nauczyciel w szkole powinien stać na jej straży. Dziecko w klasie powinno
Kształtowanie postaw moralnych na ogół zaczyna się od tego, co się dzieje w domach rodzinnych naszych uczniów. To tam kreowany jest określony system wartości, to
Pogubiliśmy się z tą wolnością. Wielu nauczycieli podkreśla, że żyjemy w czasach, kiedy młodzi znają tylko swoje prawa, a nie znają swoich obowiązków. Uczniowie mówią
Uczeń buduje swój własny potencjał, w tym także przekonania oraz system wartości, w oparciu o relacje z innymi. To jeden z najistotniejszych obszarów naszej satysfakcji
Bycie uczniem nie jest sprawą łatwą. Niewielu się nim naprawdę interesuje, większość natomiast od nich wymaga. Dzieje się tak ponieważ szkoła rzadko dba o wspieranie
Uczniowie mają kłopot z realnym nawiązaniem relacji z nauczycielami. Dzieje się tak między innymi ze względu na kierunek w którym zmierza szkoła jako instytucja. W